Valokuvaus ja video

Elisa-Kohtanen-valomaalaus_valokuvaus-header.jpg

Miten kuvausalan ammattilainen työskentelee? Miten syntyy onnistunut valokuva- tai videoteos? Mikä on sinun tapasi kertoa tarinoita kuvin ja millaista osaamista tarvitset siihen?

Valokuvaus ja video -alan opinnoissa tutustutaan käsitteisiin, käytäntöihin ja erilaisiin kameratekniikkoihin, joiden avulla hallitaan valokuva- ja videotuotannon vaiheita ideoinnista julkaisuun.  Lukuvuoden mittaan opiskelija toteuttaa taiteellisia projektejaan ammattilaisten ohjauksessa ja luo samalla vahvat edellytykset opiskella alaa eteenpäin ja työskennellä alalla.

Opintojen sisältöjä ovat mm. digitaalisen valokuvauksen perusteet ja kuvankäsittely, analoginen valokuva, videokuvaus, valaisu, äänitys sekä liikkuvan kuvan jälkituotanto. Opiskelija perehtyy näissä tarvittaviin ohjelmistoihin ja tekniikkaan sekä kuvaustuotantojen prosesseihin. Opintojaksoilla harjaanutaan työskentelemään sekä studiossa että vaihtelevissa olosuhteissa sen ulkopuolella ja käsittelemään kuvamateriaalia ammattimaisesti ja julkaisukanavat huomioiden.

Kutakin opintojen osa-aluetta tarkastellaan sekä teorian että käytännön kannalta. Opiskelussa korostuu kuitenkin tekemällä oppiminen. Myös omien ja muiden töiden analysoinnilla ja niistä käytävillä palautekeskusteluilla on tärkeä rooli.

Huom.! Koulutukseen osallistuvalle kuuluu maksuttomana kattava käyttöoikeus Adobe Creative Cloud -ohjelmiin (mm. Photoshop, Camera Raw, Lightroom, Premiere Pro, After Effects, Animate, Audition, InDesign, Illustrator).

Peligrafiikka

Taide II