Viiva-koulutus 21/22

Taidekoulutuksen vierailijagalleriassa esittäytyy kuvataideryhmä Viiva. Töiden tekijät ovat lukuvuonna 2021-22 osallistuneet Taidekoulutuksen tiloissa Lahden kansanopiston opetukseen, joka toteuttaa jatkuvan oppimisen ideaa työikäisten ja ns. kolmanteen ikään ehtineiden ryhmässä. Viiva-opiskelijoille on yhteistä halu opiskella uutta myös työuran aikana tai sen jälkeen, omistaa aikaansa kuvataiteelle ja nauttia sen hyvinvointia vahvistavista vaikutuksista.

Viiva-ryhmässä on taiteen teorioiden pohjalta ja harjoitustöiden avulla perehdytty kuvasommittelun perusteisiin, piirtämiseen, maalaamiseen ja värihahmotukseen. Lisäksi on pohdittu kuvataiteen suhdetta yhteiskuntaan ja maailmaan sekä muihin taiteisiin. Opintoihin on kuulunut vierailuja taidemuseoissa ja -näyttelyissä.

Ryhmän opettajana on toiminut kuvataiteilija, FM Marja-Liisa Jokitalo.

Huom! Saat koko kuvan näkyviin klikkaamalla teosta.

PERHOSEFEKTI - kevätnäyttely 21/22