Kuvataide

01_bannerikuva-ehdotus_kuvataide.jpg

Piirrä. Maalaa. Kokeile uusia tekniikkoja. Kehitä ja syvennä taiteellista näkemystäsi ja ilmaisukykyäsi asiantuntevassa ohjauksessa. Tunne länsimaisen taiteen kehityshistoriaa ja taiteiden tutkimuksen lähtökohdat.

Koulutus vahvistaa mahdollisuuksiasi edetä taiteen ja visuaalisen muotoilun korkeakouluopintoihin. Opinnot sopivat hyvin myös tavoitteelliselle harrastajalle.

Kuvataiteen alan opetusohjelmassa pääpaino on piirustuksessa ja maalauksessa. Lisäksi opiskellaan esim. plastista sommittelua, kuvallisen kerronnan perusteita, valokuvausta ja videoilmaisua sekä muita vuoden mittaan vaihtuvia taiteen opintojaksoja. Opiskelussa korostuu tekemällä oppiminen. Harjoitustöiden avulla harjaannutetaan visuaalista ajattelua, kädentaitoja sekä kykyä ilmaista ajatuksia ja tunteita visuaalisesti.

Kuvitus ja graafinen suunnittelu